Ponašanja roditelja koja će olakšati djetetov boravak u vrtiću
- Pozitivan stav roditelja prema vrtiću
- Povjerenje u osobe koje će se u vrtiću brinuti za njegovo dijete
- Boravak s djetetom u vrtiću tijekom prvog dana
- Aktivno uključivanje roditelja u igru
- Redovito dovođenje djeteta u vrtić
- Donijeti predmet uz koji je dijete emocionalno vezano (dudu, gazu, dekicu, omiljenu igračku i sl.) i uz koju se može umiriti (tzv. prijelazni objekt)
Kada ostavljate dijete u vrtiću nastojte:
- Definirati količinu vremena koju će dijete provesti samo, bez roditelja (“idem na posao”) – naglasiti potpunu vjerojatnost svog povratka („kad to obavim vratit ću se po tebe“).
- Navesti odgajatelja kao osobu koja će se brinuti o djetetu („teta će te čuvati dok se ja ne vratim“).
- Definirati aktivnosti u koje se dijete može uključiti za vrijeme boravka u vrtiću (“ti se igraj s kockama dok se ja ne vratim po tebe”).
- Kratko se opraštati s djetetom, inače ostavljate dojam nepovjerljive i nesigurne osobe šio nepovoljno utječe na dijete.
- Pri povratku po dijete roditelji se ne zadržavaju dugo u sobi (kako ne bi predstavljali uznemiravajući faktor za ostalu djecu).
Što može otežati odvajanje?
- Nesiguran, zaplakan roditelj.
- Roditelj koji, ne oprostivši se od djeteta, doslovno pobjegne.
- Roditelj koji od svog djeteta traži dopuštenje za odlazak (“Mogu li sada otići?”; “Reci mi kad mogu otići i sl.).
- Roditelj koji se dugo zadržava na vratima sobe.